sobota 9. listopadu 2013

Krevety s omáčkou a francouzskou bagetou

Dnes jsem si pro Vás připravila recept na krevety s úžasnou omáčkou, doufám, že osloví nejen milovníky mořských plodů. Toto jídlo jsem vařila v Portugalsku, kde krevety byly k dostaní v každém supermarketu za příznivou cenu, u nás jsou na můj vkus poněkud dražší, ale výsledek stojí za to! Čerstvé seženete v Makru a předpokládám, že i v jiných větších supermarketech.

Budete potřebovat:
Krevety (ty růžové jsou již předvařené, šedé nejsou - je jedno, které koupíte)
cibule
3-4 stroužky česneku
1-3 dcl vína podle množství krevet a podle chuti
bazalkové pesto
petržel
5-6 sherry rajčat
citron
philladephia nebo jiný smetanový sýr (Gervais, Lučina smetanová)
sůl
pepř
francouzská bageta

Postup:
Na másle osmažte nasekanou cibuli a česnek, přidejte opláchnuté krevety a po chvíli zalijte vínem přiveďte k varu a poté zalijte vodou tak, aby krevety byly potopené. Přidejte 2 lžičky pesta, nasekanou petržel, sherry rajčata a nechte vařit cca 15-20 minut. 


Po 20ti minutách zceďte krevety, rajčata a do zbylého vývaru přidejte smetanový sýr. Opět přiveďte k varu a zredukujte, poté dochuťe solí, pepřem a citronovou šťávou. Nakonec do kastrůlku opět přidejte krevety, aby se ohřály.


Krevety podávejte zalité omáčkou a s (opečenou) francouzskou bagetou.

Dobrou chuť
K

1 komentář:

  1. Kačenko inspirovala jsem se tvojí omáčkou, jenom jsem neměla krevety ale čerstveho lososa, neměla jsem víno tak jsem zalila rybím vývarem ( vařila jsem kůži z lososa pro Barunku). Taky jsem neměla šery rajčátka tak jsem jedno velke rajče pokrajela na male kousičky a petržel jsem nahradila nadrobno nakrájenou cuketou. Pravda, chutnalo to trochu jinak než tvoje omáčka co jsem jedla v Portugalsku , a le taky se to dalo jíst. Hlavně tam chybělo to víno ( i na zapití). Příště nakoupim vše než stoupnu k plotně������Babi.

    OdpovědětVymazat